søndag den 24. maj 2009

Cookies

Cookies er en af de ting jeg godt kan lide at lave når jeg skal bevæge mig væk fra fondant og lagkagebunde.
Derfor har jeg efterhånden afprøvet en del opskrifter. En del af dem kommer her:

Cookies med m&m's el. hakket chokolade
75 g blødt smør
100 g sukker
50 g brun farin
1 æg
150 g hvedemel
1 tsk vaniljesukkerr
2 tsk bagepulver
et lille drys salt
75 g m&m's eller hakket chokolade

Tænd ovnen på 175 grader
Alle ingredienserne (undtagen m&m's) blandes og røres med håndmixeren til en ensartet masse. Tilsæt evt. en skvat mælk, hvis dejen ikke hænger helt sammen.
M&M's vendes i dejen, og den ssættes på bageplader med 2 skeer. Spiseske/theske, afhængig af størrelse.
Bages ca. 7 min, afhængig af størrelse. Hold øje med ovnen.

Resultat:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar